Logo Kattenbelletjes

Obstacle Run

Neen mijn conditie nam nog geen reuzesprong voorwaarts waardoor obstacle runs op de planning staan, maar ik wou het vandaag even hebben over de obstakels waar we tegenaan lopen tijdens het sporten. En dat is niet alleen met sporten maar met elke nieuwe uitdaging want alle begin is moeilijk en vraagt de nodige energie alvorens we de vruchten kunnen plukken. 

Keep On Running

Ik had nooit gedacht dat ik deze volgende blogpost zou gaan schrijven. Dat wil dus zeggen dat ik mijn Start To Run nog steeds kan volhouden en de motivatie geen stille dood gestorven is. Uiteraard loopt het niet altijd van een leien dakje en bots ik wel eens tegen hindernissen aan:

Regenloopjes

De herfst is in het land en zo ook de plensbuien. Ik weet het ja er bestaat specifieke kledij en lopen in de regen geeft een bepaalde kick maar als beginnende loper sta ik niet te springen om met mijn, niet zo waterdichte, sportschoenen door de plassen te hotsen. Ik heb mezelf dan ook geen vast loopschema opgelegd want oeps net nu ik moet lopen is het aan het gieten, hagelen, stormen... . Ik probeer me netjes aan 3x lopen per week te houden waardoor ik gelukkig wat kan schuiven in mijn loopsessies. 

Blessures

Probeer ook altijd te luisteren naar jouw eigen lichaam. Las steeds rustmomenten in tijdens loopsessies. Zaken waar ik me heel plichtsbewust aan gehouden heb tot ik een week terug van de trap gedonderd ben. Mijn rechterbil volledig dik en blauw en enkele dagen verplicht out. Bij het herstarten merk ik het onmiddellijk: mijn conditie is terug naar af. Ik laat me niet teveel van de wijs brengen en herstart de volgende loopsessie met een vorige training om rustig terug op te bouwen. Het geeft geen zin om jezelf te forceren en daarna volledig gedemotiveerd te eindigen als je de sessie niet afkrijgt. Het goede is dat jijzelf het tempo bepaalt!

Blijven lachen

Laatst had ik na mijn 7de training 2.5km op de teller staan. Ik was stiekem wel trots op mijzelf en dacht "allé we gaan het even delen op social media". Aanmoediging doet altijd deugd en geeft extra motivatie om te blijven volhouden. 
Groot was de ontgoocheling toen ik de eerste opmerking las: "Was het een wandeltraining misschien". Wauw worden we net even met de neus op de feiten gedrukt. Dit is nu net de reden waarom ik ervoor kies om tijdens de schemeravond te gaan lopen. Schaamte omdat mijn lopen ahum joggen er waarschijnlijk wat meelijwekkend uitziet en ik op die manier het minst mogelijk aantal mensen kruis. Als ik er dan al kruis dan schakel ik onmiddellijk mijn tempo hoger om het dan nadien te bekopen met acuut ademtekort. 

En zo zijn er nog talrijke hindernissen die ons kunnen tegenhouden om een bepaald doel te bereiken. Terwijl ik mijn volgende training start geeft Evy terug de nodige peptalk en besef ik dat ik best trots mag zijn op mezelf. 

Naar overzicht blog

3 reacties

Lindaschrijfthetop

Zo goed bezig, ik ben geen echte sporter

Kattenbelletjes Foto Pitoe

Bedankt! Ik ook totaal niet hoor :-)

Felice Veenman

eigenlijk probeer je gewoon een goede gewoonte te ontwikkelen en dat gaat met vallen en opstaan! Heb ik ook heel erg last van...

Jan Hennep

Haha ik vindt je commentaar op jezelf op zich wel grappig en vergeet niet we zijn allemaal mensen en de ene dag is de andere niet en slechte loopjes horen erbij en die moet je zo snel mogelijk proberen te vergeten terwijl je de goede moet koesteren en met de borst(en) vooruit na een run terug wandelen naar huis van kijk mij dan ik heb het toch weer gedaan en blijf positief denken of probeer dat in ieder geval en je zult zien dat er dan ook meer positieve dingen gebeuren dus ik zou zeggen zet m op en keep on running want geloof mij je gaat er binnenkort aan verslaafd wezen,succes yeah!

Kattenbelletjes Foto Pitoe

Bedankt Jan! Vandaag terug een sessie en ik begin er zowaar van te genieten :)

Plaats een reactie